Visitors have accessed this post 463 times.

سنجد در کشور ما به میزان نیاز و استفاده، تقریبا هر ساله موجود میباشد ولی بنا به دلایلی از جمله سال کردن سنجد(عدم باردهی سنجد) و گاهی سود ناشی از واردات این محصول،افرادی به واردات آن میپردازند.که قیمت سنجد خارجی و ایرانی در بازار تفاوت زیادی ندارد ولی در نظر خریداران قابل تشخیص و زیاد مورد استقبال قرار نمیگیرد.

قیمت عمده سنجد وارداتی
سنجد خارجی

کشورهای تولید کننده سنجد و توضیحاتی در مورد قیمت سنجد خارجی

در مورد تولید سنجد ما با توجه به تجربه کار در این حوزه و تعامل دایم با واردکنندگان و خریداران و همچنین حضور شخصی در این بازار، این اطلاعات را در اختیار شما بزرگواران قرار میدهیم.

سنجد افغانستان:کشور افغانستان که در همسایگی ما قرار دارد یکی از کشورهای تولید کننده این محصول میباشد و هر ساله دارای حجم بالایی از این محصول است که از مرزهای شرقی کشور وارد ایران میشود.سنجد این کشور اکثرا در سایزها و قالبهای ریزتر است و نوع درجه یک نمیباشد و برای آسیاب کردن و پودر استفاده میشود.لازم به ذکر است در مواردی دیده شده که سنجد تولیدی به علت مانده بودن، بوی نامطبوعی دارد.پس هنگام خرید به این نکات توجه داشته باشید.

سنجد پاکستان: کشور پاکستان هم از دیگر تولید کنندگان این محصول در همسایگی ما میباشد که اکثر بار از طریق استان سیستان و بلوچستان وارد کشور میشود و سنجد این کشور نیز از لحاظ کیفیت مناسب نبوده و برخی دلالان برای سودی که از فروش این محصول بدست می آورند آن را به فروش می رسانند.اکثر بار وارداتی از کشورهای افغانستان و پاکستان به صورت قاچاق وارد کشور میشود.

سنجد ازبکستان: سنجد کشور ازبکستان ،به علت دارا بودن تجهیزات سورتینگ و همچنین نوع درختان و آبیاری بهتر دارای درجه بندی های متفاوتی میباشد و مرود پسند تر از دیگر کشورهای همسایه میباشد. و در بازار فروش خوبی هم دارد و مردم و بازاریان آن را میپسندند.این سنجد ها را میتوان در سایزهای مختلف 14 و 12 و 10 از آنها خریداری کرد.اکثرا سنجد این کشور از مرز عراق وارد ایران میشود و در بازار به فروش میرسد.

سنجد هند: سنجد در کشور هند از درجه اهمیت بالاتری برخوردار است به نحوی که بیشتر از روغن هسته این محصول هم برای درمان برخی بیماری ها استفاده میکنند. و توجه بیشتری به این محصول شده است اما واردات آن به کشور از طریق چابهار انجام میشود و میزان کیفیت آن محصول زیاد بالا نیست و با ذایقه مردم سازگاری ندارد و بیشتر برای آسیاب کردن استفاده میشود.

در مورد واردات سنجد نکته دیگری که میتوان به بیان آن پرداخت این است که در سال های اخیر ممنوعیتی برای واردات آن به بازار وجود ندارد ولی با توجه به تعرفه گمرکی تقریبا 50 درصدی و هزینه حمل و نقل اکثرا به صورت قاچاق وارد کشور میشود.

با توجه به توضیحات ذکر شده شما عزیران برای مشاوره خرید و گرفتن قیمت سنجد خارجی و ایرانی میتوانید با ما در تماس باشید.