Visitors have accessed this post 606 times.

استانهای مختلف کشور و میزان تولید زردالو و برگه زردالو و قیسی آن .استانهای آذربایجان شرقی ، سمنان ،تهران ، آذربایجان غربی و زنجان در صدر تولید این محصول هستند.

میزان تولید زردالو و برگه زردالو
زردالو صادراتی

استانهای مختلف کشور و میزان تولید زردالو و برگه زردالو و قیسی

سرمازدگی علت اصلی کاهش تولید زردالو و برگه زردالو و قیسی در سال 1402

با توجه به اینکه در فروردین ماه شدت سرما در دو روز افزایش یافت و دمای هوا به شدت کاهش پیدا کرد تاثیر بالایی در میزان تولید و برداشت زردالو و خشکبار آن برگه زردالو و قیسی خواهد گذاشت.

حجم برداشت و میزان تولید زردالو و برگه زردال و قیسی استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار مهر،  استان آذربایجان شرقی با ۹ هزار و ۶۱۰ هکتار باغات زیر کشت زردآلو، رتبه اول کشور در کشت این محصول باغی را داشته و با تولید 16000 تن محصول زردآلو، ب در رتبه اول تولید این محصول در کشور قرار گرفته است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی افزود: شهرستان جلفا با ۲ هزار و ۹۳۹ هکتار، شهرستان مرند با ۲ هزار و ۴۲۵ هکتار و شهرستان شبستر با یک هزار و ۲۴ هکتار باغات زیر کشت محصول زردآلو در رتبه اول تا سوم سطح باغات زیر کشت این محصول در استان قرار دارند.

از مجموع کل ۹ هزار و ۶۱۰ هکتار از باغات زیر کشت این محصول در استان، تنها ۶۰۱ هکتار غیر بارور بوده و۹ هزار و ۹ هکتار از آن بارور می‌باشد.

گفتنی است باغات زردآلو در استان آذربایجان شرقی شامل ارقام نصیری، عسگر آباد، شاهرودی، اوردوبادی، تبرزه و … می‌باشد که دارای پتانسیل تازه خوری و یا استفاده در صنایع تبدیلی می‌باشند.

میزان تولید زردالو و برگه زردالو استان سمنان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: هشت هزار و 224 هکتار از باغات این استان زیر کشت زردآلو است.

وی از سمنان به‌عنوان قطب تولید زردآلوی کشور نام برد و افزود: این استان دومین تولیدکننده زردآلو در کشور است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه کشاورزان این استان بالاترین میزان عملکرد در واحد سطح را در کشور دارند خاطرنشان کرد: رکورد ۹۰ تن در هکتار برای زردآلوی استان ثبت‌شده است.

 سال 1402 در حدود 25 هزار تن زردآلو در استان برداشت میشود.

وی با اشاره به زمان برداشت محصول زردآلو در استان سمنان گفت: برداشت زردآلو به صورت نوبرانه از مناطق گرمسیر استان از اواخر اردیبهشت‌ماه آغاز و تا اوایل مردادماه در مناطق سردسیر ادامه دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه عمده زردآلوی استان در شاهرود و بسطام است تصریح کرد: ۱۶ درصد زردآلوی کشور در استان سمنان تولید می‌شود.

قرائیان تصریح کرد: عمده مصرف زردآلوی استان سمنان به خاطر کیفیت بالا برای تازه خوری است (حدود ۹۵) درصد تازه خوری و مابقی برای فرآوری است.

وی با اشاره به وجود ارقام بی‌نظیر و متنوع زردآلو در استان سمنان که خاستگاه برخی از این ارقام منطقه بسطام است گفت: رقم صادراتی مانند رجبعلی و همچنین ارقام قوامی،خیبه‌ای و جهانگیری در استان سمنان کشت می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: این ارقام بی‌نظیر در ۱۸ نهالستان دارای مجوز استان تولید و در حال تکثیر است و سالانه ۵۰۰ هزار اصله نهال پیوندی تولید و به داخل و خارج استان عرضه می‌شود.

قرائیان گفت: ایجاد باغ مادری زردآلو و گلخانه حفاظت‌شده «اسکرین هوس» با هدف تولید نهال گواهی شده از برنامه‌هایی که عملیاتی شده است که زمینه تولید ۱۸ رقم زردآلو عاری از ویروس را در استان سمنان فراهم کرده است.

قیمت و ارقام مختلف زردالو

میزان تولید زردالو در استان تهران

زردآلو هر ساله در بیش از 3هزار هکتار از استان تهران تولید می شود  که عمده این باغات در شهرستان های شهریار و ملارد قرار دارد.

تیرماه زمان برداشت زردآلو در استان تهران است .

برآورد برداشت این میوه تابستانی امسال 26000 تن است که در مقایسه با سال گذشته کاهش 70 درصدی خواهد داشت.

زردآلوی تولیدی استان تهران از کیفیت بالایی برخوردار است و محصول تولید ی باغداران استان علاوه بر تازه‌خوری، خشک شده و قسمتی از آن نیز به کارخانه‌های صنایع تبدیلی استان ارسال می‌شود.

به گفته مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، 6درصد باغات استان به تولید زردآلو اختصاص دارند و 70درصد زردآلوی استان نیز در شهرستان شهریار تولید می شود.

حجم تولید زردالو در استان آذربایجان غربی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی، رسول جلیلی افزود: سطح باغ های بارور زردالو در استان به وسعت سه هزار و ۶۶۹ هکتاراست که امسال پیش‌بینی‌ها بیانگر کاهش 70 درصدی تولید این محصول در مقایسه با سال گذشته است .

وی بیان کرد: ارومیه با بیش از ۲ هزار هکتار باغ زردالو بیشترین میزان سطح باغات این محصول در استان را داراست که بر اساس براوردهای انجام شده امسال 2500 تن محصول زردآلو از باغات شهرستان برداشت می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۷۰ درصد از محصول تولید شده به صورت تازه خوری مصرف شده و ۳۰ درصد در صنایع تبدیلی و به صورت خشکبار استفاده می شود.

وی افزود: ارقام عسگر آباد، اردوباد، شاهرودی، نصیری، تبرزه و سفید مشهد جزو ارقام زردآلوهای موجود در باغ های آذربایجان غربی است.

جلیلی با بیان این که میانگین عملکرد تولید استانی این محصول ۶ تن در هر هکتار است،

منبع خبر : وزارت جهاد کشاورزی

شما میتوانید برای تهیه این برگه زردالو و قیسی در طول سال با ما در تماس باشید.

اگر برای تامین برگه زردالو و قیسی نیاز به تامین کننده برگه زردالو و قیسی دارید ما توانایی تامین بار ترانزیتی برای کشورهای هدف صادراتی شما را داریم.

اطلاعات مورد نیاز برای صادرات برگه زردالو و قیسی