Visitors have accessed this post 368 times.

سنجد طرفداران زیادی در کشورهای مختلف و بخصوص در کشورمان ایران دارد ، و دلایل اصلی برای دانستن قیمت عمده سنجد ، فروش بنک داری ، فروش مغازه داری ، فرآوری و همچنین صادرات آن است.قیمت عمده سنجد در بازار تابع موارد زیر است.و قیمت عمده سنجد برای سال جاری نمایش داده می شود.

قیمت عمده سنجد

عوامل اصلی در قیمت عمده سنجد:

قیمت سنجد در بازار بر حسب دلایل زیر مشخص می شود:


1. میزان برداشت سالانه در شهرهای مختلف کشور:
به طور معمول سالانه در کشور بیش از 1300 تن سنجد تولید میشود که عمده شهرهای تولید کننده آن شاهرود ، تبریز و توابع ، ارومیه و شهرهای آن ، کرمان ، زنجان و سبزوار و اطراف آن است. (البته در سالهای آتی ، اکثر نقاط ایران تولید کننده این محصول در بازار هستند.)
اگر برداشت سنجد در هر سال با همین روال اتفاق بیفتد و بیشتر شود قیمت عمده سنجد نزولی خواهد بود.

2. عوامل طبیعی که باعث تاثیر در تولید این محصول میشود: ممکن است به علت برخی موضوعات تولید سنجد در شهرهای مختلف دچار کمبود شود و از دلایل اصلی آن می توان به بار داشتن زیاد در سال قبل ، تگرگ زدگی در خرداد ماه ، …. اشاره کرد که باعث کمتر شدن باردهی و رشد قیمت محصول میشود.

3. واردات سنجد از کشورهای همسایه : در سال های اخیر به دلیل تقاضای بالای بازار برای سنجد ، برخی از واردکنندگان اقدام به واردات سنجد از کشورهای مختلف ، مثل ازبکستان ، افغانستان و پاکستان به صورت قاچاق کرده اند و محصول را وارد کشور میکنند که این موضوع نیز باعث کاهش قیمت در بازار محصول میشود.

4. صادرات سنجد به کشور های دیگر: معمولا اگر سنجد یک دست و مرغوبی در بازار وجود داشته باشد برخی از صادرکنندگان خشکبار اقدام به صادرات سنجد به کشورهای ترکیه و عراق میکنند و گاها پاکستان ، کانادا و آمریکا (البته لازم به ذکر است که سنجد درجه یک و کیفیت بالا برای کشور آلمان هم فرستاده میشود.) که این موضوع در افزایش قیمت عمده سنجد در بازار بی تاثیر نیست.

مواردی که در خرید سنجد صادراتی باید مد نظر قرار دهید. کلیک کنید.

5. رکود بازار و وجود سنجد از سال گذشته در انبار های مختلف عمده فروشان : برخی اوقات به دلیل پیشامدهای خاص مثل همین ویروس کرونا و رغبت کم مردم به خرید محصول سنجد و دیگر خشکبار و یا شاید بالا بودن تورم و قیمتها ، مردم تقاضای کمتری برای سنجد دارند که باعث ماندن بار در انبارها میشود و قیمتها را کاهشی میکند.

6. ارقام و گونه های مختلف سنجد : در کشور ما ارقام و گونه های مختلفی از سنجد وجود دارد که هر کدام از آنها با توجه به نوع و رنگ و سایز دارای قیمت های متفاوتی هستند. مثلا اکثر افراد سنجد خرمایی را می پسندند . و بالاترین قیمت در انواع سنجد ،مخصوص سنجد حاج حسینی و خرمایی درشت است .شما برای شناخت انواع سنجد میتوانید اینجا کلیک کنید.

عوامل ذکر شده در بالا از مهمترین موضوعات در افزایش و کاهش قیمت عمده سنجد در بازار میباشد.

در جدول زیر قیمت عمده سنجد قرار داده شده است.


قیمت خرده فروشی سنجد در خارج از کشور: کلیک کنید.
ردیف قیمت انواع سنجد در  سال1400(نیم سال دوم )
1 سنجد دستچین 65000تومان
2 سنجد سایز متوسط و درشت 55000تومان
3 سنجد درجه 2 یا متوسط 40000تومان
4 سنجد آسیابی خشک شده در خشک کن 30000تومان
5 سنجد آسیابی تمیز 23000تا 28000تومان
6 پودر سنجد بهداشتی نرم 350000تا37000تومان
7 عصاره سنجد 1000/000تومان

 

شرکت تعاونی خشکبار متحدان برتر تقریبا 10 سال است که در زمینه تولید و فروش انواع خشکبار مخصوصا سنجد ،پودر سنجد وعصاره سنجد و همچنین برگه زردالو ، برگه هلو پوست کنده ، شلیل ، آلو شابلون ، آلو بخارا ، انجیر ، هسته زردالو و سایر اقلام خشکبار در حال فعالیت است. شما بزرگواران میتوانید برای خرید و فروش عمده خشکبار و خرید و فروش عمده سنجد با ما در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید