Visitors have accessed this post 242 times.

فهرست مطالب

پودر سنجد محصولی است که در سال های اخیر مصرف بالایی داشته است. با توجه به خواص و استفاده آن در صنعت مکمل های غذایی ، غذای کودک و صنعت داروسازی و طب سنتی هر سال تقاضا برای آن بیشتر میشود. قیمت عمده پودر سنجد در بازار به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این محتوا به آن اشاره میکنیم.

قیمت عمده پودر سنجد خالص و با کیفیت 85000 تومان در بهمن 1401 میباشد.

قیمت عمده پودر سنجد به چه عواملی بستگی دارد ؟

1. سنجد :

سنجد عامل اصلی تعیین کننده قیمت پودر سنجد در بازار است . با توجه به اینکه پودر سنجد فرآورده سنجد میباشد در نتیجه قیمت خرید سنجد بر قیمت عمده پودر سنجد تاثیر گذار است.

سنجدی که برای آسیاب استفاده میشود در رده سنجد درجه دوم قرار میگیرد و معمولا سنجد پوست کنده شده و سنجد ریز تر مورد استفاده برای آسیاب کردن است.

قیمت عمده انواع سنجد

گاهی اوقات برخی تولیدکنندگان بدون تمیز کردن محصول و جدا کردن محصول خراب آن را آسیاب میکنند که باعث ایجاد مشکل در سلامتی مصرف کننده نهایی میشود.

2. کیفیت تولید محصول :

اشخاص مختلف در عطاری ها و کارگاه ها، با در اختیار داشتن یک آسیاب  کوچک و یا چکشی اقدام به تولید محصول پودر سنجد در کنار سایر اقلام عطاری میکنند.

 این محصول چگونه تولید میشود؟

معمولا در عطاری ها اکثرا محصول در مقابل خریدار آسیاب میشود و مشتری به پودر سنجد خریداری شده آگاه است و در بخش خرده فروشی این مورد رواج دارد.

محصولاتی که در کارگاه ها تولید میشود به گونه ای است که اگر دارای استاندارد و سیب سلامت باشد ، بهداشت قوی تری دارد.

 ولی اگر در کارگاههای بدون مجوز تولید میشود باید از تولیدکنندگانی خرید کرد که به آنها اعتماد کافی دارید و محصول تمیز و سالم بدون خرابی را در اختیار مشتری قرار میدهند .

قیمت عمده پودر سنجد و آنالیز آزمایشگاهی محصول

3. خالص بودن پودر سنجد :

پودر سنجد هم مثل دیگر محصولات غذایی ممکن است در تولید آن تقلب صورت بگیرد به گونه ای که با مخلوط کردن محصولات پودری ارزان قیمت تر مثل آرد ، از کیفیت آن کاست و با قیمت پایین تر به بازار عمده فروشی عرضه کرد.

آنالیز محصول قرارداده شود.

4. فرآیند آسیاب سنجد برای تولید پودر سنجد :

در عطاری ها و برخی کارگاه بدون اینکه از خشک بودن یا نبودن سنجد مورد استفاده ، آگاه باشند آن را آرد میکنند که در نتیجه آرد سنجد تولید شده از نرمی خوبی برخوردار نیست (کاملا پودر نیست)

باید قبل از آسیاب سنجد ، محصول را در دستگاه خشک کن ، خشک کرد و بعد از آن، آسیاب نمود.

5. نوع دستگاه آسیاب و تور آن :

مطلب مهمتر در مورد دستگاه آسیاب این است که تولید کنندگانی که به صورت تخصصی پودر سنجد را ارائه میدهند دستگاه آسیاب متفاوتی دارند و نوع تیغه در این نوع دستگاه ها متفاوت است.

 قیمت این نوع دستگاه تقریبا 2.5 برابر دستگاه های چکشی است. توضیحات بیشتر در مورد دستگاه آسیاب در این مطلب نمیگنجد.

تور مورد استفاده در آسیاب هم به همین اندازه مهم است که اگر اندازه تور(مش تور آسیاب)به اندازه کافی کوچک نباشد محصول با کیفیت کمتری تولید میشود.

معمولا بهترین اندازه برای تور آسیاب سایز یک است.

البته دستگاه های آسیاب چکشی قادر به نرم کردن محصول با درجه کیفی بالا نیستند و محصول آسیاب شده در این دستگاه ها را اگر مشاهده نمایید میتوانید پوست یسنجد و حتی هسته سنجد را در آنها مشاهده کنید.

6. وجود توزیع کنندگان غیر مستقیم :

از دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت عمده پودر سنجد ، واسط ها بین تولید کننده و مصرف کننده هستند.

7. کمبود ناگهانی سنجد تولیدی برای آسیاب :

معمولا در برخی سالها انواع سنجد و سنجد آسیابی تولیدی درختان کم میشود و این موضوع نتیجه مستقیم بر میزان سنجد و پودر سنجد تولیدی و قیمت تمام شده و فروش آن میگذارد. و قیمت را افزایشی میکند.

تمام موضوعات و نکات گفته شده در بالا تاثیر مستقیم در قیمت عمده پودر سنجد دارد.

پودر سنجد خالص چه مشخصاتی دارد:

  • پودر سنجد خالص معمولا در بسته بندی کاملا بهداشتی در اختیار مصرف کننده قرار میگیرد.
  • میزان نرمی محصول به حدی است که ذرات هسته سنجد و پوست در آن قابل مشاهده نیست.
  • در هنگام استفاده از محصول هسته سنجد را در دهان لمس نمیکنید.
  • طعم نسبتا شیرینی دارد و گس نیست.
  • پودر نامرغوب در هنگام استفاده بدلیل گس بودن دهان شما را جمع میکند.
  • معمولا قیمت معقول و درستی با توجه به قیمت سنجد آسیابی آن دارد.

(اگر قیمت سنجد آسیابی در بازار 70000 تومن به فروش میرسد به هیچ وجه قابل تصور نیست که قیمت عمده پودر سنجد 65000 و 70000 تومان باشد. حتما این محصول به صورت استاندارد تولید نشده است و مشکلی در کیفیت و خالص بودن بار وجود دارد.)

اگر به دنبال تامین کننده عمده سنجد درشت ، متوسط ، آسیابی و پودر سنجد و سنجد برای صادرات  هستید و میخواهید این محصول را بدون واسطه وکاملا بهداشتی تهیه کنید ما آمادگی تامین این محصول را برای شما داریم.

دیدگاهتان را بنویسید