Visitors have accessed this post 322 times.

در این مقاله که از تحقیقات (مرکز توسعه صادرات از کشورهای در حال توسعه به اروپاست ) به بررسی صادرات حوله دستباف می پردازیم.

حوله های حمام محصولی محبوب در بازار اروپا هستند. علاقه روزافزون مصرف‌کنندگان به داشتن سلامتی پایدار  چه در خانه یا بیرون ، تقاضا برای این محصول را افزایش می‌دهد .

 بیشتر واردات منسوجات خانگی اروپا از کشورهای در حال توسعه انجام می شود، اما کشورهایی که ارتباط سنتی با حوله های حمام دارند تامین کنندگان مهم این محصولات هستند.

فهرست مطالب

ظرفیت صادرات حوله دستباف به کشورهای اروپایی :

توضیحات محصول

حوله های حمام به حوله های peshtemal، fouta یا Turkish towel نیز معروف هستند. آنها از قرن هفدهم وجود داشته اند و به طور سنتی با حمام های ترکی مرتبط بوده اند.

حوله های حمام بافته شده و بسیار نازک تر از حوله های معمولی هستند. در سال های اخیر، علاقه در سطح بین المللی به این نوع حوله ها افزایش یافته است و این حوله نرم، سبک و همه کاره به سرعت محبوبیت پیدا کرده است.

کد تعرفه گمرکی انواع حوله دستباف :

حوله حمام دستباف در بازار جهانی با کد تعرفه 630291  HS code :برای انواع حوله حمام ، آشپزخانه و دستشویی استفاده میشود.

کارکرد حوله دستباف Hammam towel :

از آنجایی که بیشتر حوله های حمام بافته شده ، نسبتاً نازک هستند، به سرعت خشک می شوند و به راحتی بسته بندی می شوند و برای مسافرت ایده آل هستند.

این نوع حوله بیشتر به عنوان حوله حمام یا حوله ساحل استفاده می شود.

حوله حمام می تواند به عنوان پتو مسافرتی، پوشش روی بدن ، روسری، پتوی کودک یا رومیزی نیز استفاده شود.

 این حوله ، یک جایگزین برای حوله هایی با بافت های ضخیم، بافت لانه زنبوری است و این حوله دستباف ظرفیت جذب بیشتری را فراهم می کند همچنین جلوه ای متفاوت می دهد.

مواد اولیه حوله :

به طور سنتی، حوله های حمام فقط از پنبه ساخته می شدند. امروزه پنبه اغلب با الیاف بامبو یا کتان ترکیب می شود. پنبه ارگانیک نیز رایج است و مورد استقبال خریداران است.

حوله های حمام سنتی ترکیه از پنبه ترک تهیه می شوند، نوعی پنبه که دارای الیاف بسیار بلندی است که باعث می شود حوله ها بعد از شستن های متوالی نرم تر و جاذب تر از پنبه معمولی شوند.

سایز انواع حوله حمام :

حوله های حمام در اندازه های مختلف موجود است. اندازه های محبوب عبارتند از:

  • 100 سانتی متر در 50 سانتی متر
  • 160 در 90 سانتی متر
  • 170 در 100 سانتی متر
  • 180 در 100 سانتی متر
  • 190 در 100 سانتی متر
  • 200 سانتی متر در 100 سانتی متر
  • 220 سانتی متر در 160 سانتی متر

شرکت Fouta Tunisia یکی از صادر کنندگان موفق در بازار اروپاست.

صادرات حوله دستباف حمام و آشپزخانه

چرا بازار اروپا برای صادرات حوله دستباف حمام جذاب است ؟

بازار اروپا در استفاده از حوله های نخی حمام و آشپزخانه، در سال های اخیر رشد کرده است. بیشتر ارزش واردات از کشورهای در حال توسعه تامین می شود و اروپا را به بازاری جالب برای شما تبدیل می کند.

صادرات به اروپا برای انواع حوله پنبه ای حمام و آشپزخانه از 266 میلیون یورو به 291 میلیون یورو با میانگین سالانه 2.3 درصد بین سال های 2015 و 2019 افزایش یافته است.

واردات جهانی این محصولات در واقع از 655 میلیون یورو به 647 میلیون یورو کاهش یافته است. اما در این دوره، سهم اروپا از بازار واردات جهانی انواع حوله  نخی حمام و آشپزخانه از 41 درصد به 45 درصد افزایش یافت.

تقریباً دو سوم کل ارزش واردات اروپا بین سال‌های 2015 تا 2019 از کشورهای در حال توسعه تامین شده است. این واردات از 184 میلیون یورو به 199 میلیون یورو در این دوره افزایش یافت که نشان می دهد اروپا بازار جالبی برای شما به عنوان صادرکننده از یک کشور در حال توسعه است.

افزایش تمرکز مشتری بر سلامتی به شدت باعث رشد بازار می شود.

کدام کشورهای اروپایی برای صادرات حوله دستباف مناسب هستند ؟

آلمان بزرگترین واردکننده این محصول :

واردات حوله حمام و آشپزخانه در کشور آلمان از 51 میلیون یورو در سال 2015 به 45 میلیون یورو در سال 2019 با میانگین 3.4- درصد کاهش یافت.

این کشور حدود سه چهارم ارزش واردات خود را از کشورهای در حال توسعه تامین می کند. این واردات از 39 میلیون یورو در سال 2015 به 32 میلیون یورو در سال 2019 کاهش یافته است.

پاکستان (9.8 میلیون یورو)، هند (6.9 میلیون یورو) و چین (6.3 میلیون یورو) تامین کنندگان پیشرو آلمان در زمینه حوله دستباف نخی حمام و آشپزخانه هستند.

برای حوله های حمام، ترکیه احتمالاً یکی از تامین کنندگان اصلی آلمان است. بین سال های 2015 تا 2019، واردات کشور آلمان برای حوله حمام نخی و آشپزخانه از ترکیه در حدود 3.6 میلیون یورو بوده است.

بریتانیا از دیگر واردکنندگان انواع حوله نخی دستباف و پنبه ای

واردات بریتانیا برای حوله حمام ، دستشویی و آشپزخانه نخی بین سال‌های 2016 و 2018 کاهش یافت. این واردات در سال 2019 به 44 میلیون یورو بازگشت که منجر به نرخ رشد متوسط سالانه 1.2 درصدی بین سال‌های 2015 تا 2019 شد.  کشورهای در حال توسعه تقریباً 92 درصد یا 41 میلیون یورو از واردات بریتانیا را در اختیار دارند.

 پاکستان، ترکیه و هند با هم 75 درصد واردات انواع حوله حمام و آشپزخانه بریتانیا را تامین می کنند.

 ترکیه نقش مهمی را در تأمین حوله حمام در بریتانیا ایفا می کند.

سومین کشور واردکننده حوله حمام نخی: فرانسه

واردات فرانسه بین سال‌های 2015 تا 2019 حدود 43 میلیون یورو در نوسان بوده که منجر به کاهش متوسط سالانه 1.1 درصدی شده است.

 واردات از کشورهای در حال توسعه الگوی مشابهی را نشان می‌دهد که در حدود 26 میلیون یورو نوسان دارد که معادل 61 درصد سهم در سال 2019 است که کمتر از میانگین اروپایی است.

 تامین کنندگان اصلی فرانسه هند (8.1 میلیون یورو)، پاکستان (5.8 میلیون یورو)، هلند (5.7 میلیون یورو، عمدتا صادرات مجدد) و تونس (5 میلیون یورو) هستند.

هلند قطب صادرات مجدد و هاب hub تجاری در انواع محصولات :

هلند یک مرکز تجاری مهم اروپایی است با رشد متوسط سالانه 13 درصد. واردات حوله نخی حمام از 20 میلیون یورو در سال 2015 به 32 میلیون یورو در سال 2019 افزایش یافت.

 این عملکرد نشان دهنده دوره طولانی رشد اقتصادی متوالی برای هلند است. به همین ترتیب، واردات از کشورهای در حال توسعه از 16 میلیون یورو به 22 میلیون یورو افزایش یافت که نشان دهنده 52 درصد کل واردات در سال 2019 است.

 

پاکستان (6 میلیون یورو)، آلمان (5.4 میلیون یورو، عمدتاً صادرات مجدد) و مصر (5.2 میلیون یورو) تامین کنندگان اصلی هلند برای انواع حوله حمام ،دستشویی و آشپزخانه هستند.

برای حوله های حمام، ترکیه (3.3 میلیون یورو) احتمالاً تامین کننده اصلی این کشور است.

ایتالیا در رده بعدی واردات حوله نخی و منسوجات آن است.

صادرات به کشور ایتالیا بین سال های 2015 و 2019 نسبتاً ثابت بوده و بین 23 تا 24 میلیون یورو بوده است.

 واردات از کشورهای در حال توسعه با نرخ متوسط سالانه 2 درصد از 18 میلیون یورو در سال 2015 به 20 میلیون یورو در سال 2019 افزایش یافته است که 84 درصد از کل واردات را تشکیل می دهد.

هند و پاکستان هر کدام با 5 میلیون یورو از تامین کنندگان پیشرو برای انواع حوله و منسوجات آن در ایتالیا هستند.

برای حوله های حمام، ترکیه (2.3 میلیون یورو) نیز احتمالا تامین کننده مهمی خواهد بود.

اسپانیا ششمین کشور واردکننده حوله نخی حمام و آشپزخانه :

واردات کشور اسپانیا برای این محصول از 16 میلیون یورو در سال 2015 به 20 میلیون یورو در سال 2019 با نرخ متوسط 6.4 درصد در سال افزایش یافت.

 اسپانیا 83 درصد از انواع حوله حمام ،دستشویی و آشپزخانه پنبه ای خود را از کشورهای در حال توسعه وارد می کند که به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین اروپایی است.

 این واردات در سال 2019 به ارزش 17 میلیون یورو رسید. پاکستان، چین و مصر با هم 60 درصد واردات اسپانیا را تامین می کنند.

 وقتی صحبت از حوله های حمام به میان می آید، ترکیه (1.2 میلیون یورو) احتمالاً یکی از بازیکنان کلیدی است.

خریداران اروپایی به طور فزاینده ای سعی می کنند خود را از رقبای خود متمایز کنند.

 برای انجام این کار، آنها بر روی تصویر و طراحی خود تمرکز می کنند. آنها به دنبال تولیدکنندگانی می گردند که بتوانند با آنها همکاری کنند تا محصولات خود را در تولید مشترک توسعه دهند.

این مورد نیازمند مهارت‌های خاص، تکنیک‌های تولید و انواع مواد خامی که با آن‌ها کار می‌کنید ، است.

خریداران اروپایی به طور فزاینده ای مجموعه های خود را تغییر می دهند. آنها همچنین سعی می کنند خطر داشتن سهام بیش از حد را به حداقل برسانند.

 در نتیجه، آنها به دنبال زمان کوتاه تر و حداقل سفارشات هستند. این یک مزیت متمایز برای تولیدکنندگان کوچک تا متوسط مانند شما است، زیرا شما انعطاف پذیرتر هستید و به طور کلی می توانید مقادیر کمتری نسبت به تولیدکنندگان بزرگتر عرضه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید