Visitors have accessed this post 308 times.

بادام زمینی محصول پرطرفداری است که در بیش از 100 کشور دنیا تولید میشود و یکی از پر مصرف ترین محصولات در بین  آجیل هاست. صادرات بادام زمینی به کشورهای اروپایی در حجم بالایی به صورت سالانه انجام میشود.

کشور هلند بزرگترین وارد کننده بادام زمینی در جهان است که این محصول را به کشورهای دیگر re-export  میکند.

در این مقاله به ارائه اطلاعات کاملی در مورد صادرات بادام زمینی به کشورهای اروپایی میپردازیم.

فهرست مطالب

صادرات بادام زمینی و کشورهای واردکننده این محصول :

بادام زمینی در بازار جهانی با کد تعرفه گمرکی زیر معرفی میشود:

Hs code  بادام زمینی

انواع توصیف بادام زمینی

12024100

بادام زمینی غلاف دار

12024200

مغز بادام زمینی

20081110

کره بادام زمینی

20081191

بادام زمینی آماده شده در بسته بندی بیشتر از یک کیلو

20081196

بادام زمینی تفت داده شده کمتر از یک کیلوگرم

20081198

دیگر بادام زمینی های با وزن کمتر از یک کیلوگرم

کشورهای واردکننده بادام زمینی در اروپا :

هلند به عنوان واردکننده اصلی بادام زمینی در جهان در سال 2021 بود، که بازاری جالب توجه است. آلمان همچنین فرصت های خاصی را به عنوان بزرگترین بازار مصرف کننده و بازار مهمی برای بادام زمینی دارای گواهی ارگانیک فراهم می کند.

انگلستان به دلیل تعداد نسبتاً زیاد بازیگران در بازار و نرخ بالای عرضه محصولات جدید بسیار جذاب است. لهستان ، اسپانیا بازارهای باثباتی هستند، در حالی که ایتالیا بیشترین رشد را در واردات نشان می دهد.

هلند: بزرگترین واردکننده بادام زمینی جهان

هلند نه تنها در اروپا بلکه بزرگترین واردکننده بادام زمینی در جهان است. ارزش واردات هلند در مجموع 473 میلیون یورو در سال 2021 بود که 10 درصد از کل واردات جهان را به خود اختصاص داده بود.

واردات بادام زمینی هلند بین سال‌های 2017 تا 2021 رشد ثابت داشته است و به 319 هزار تن رسید.

صادرات مجدد بادام زمینی از هلند (عمدتاً غیرفرآوری شده) پوسته شده انجام می شود، اما شامل عملیات فرآوری مانند برشته کردن یا تفت دادن نیز می شود.

هلند اصلی ترین کشور ترانزیت اروپایی برای بادام زمینی وارداتی است. حدود 70 درصد از کل بادام زمینی وارداتی از هلند به دیگر بازارهای اروپایی صادر می شود.

 فعالیت های صادرات مجدد ، توسط بازرگانان و نمایندگان تخصصی انجام می شود که بسیاری از آنها در روتردام (بندر اصلی اروپا) واقع شده اند.

 بازارهای هدف اصلی صادرات مجدد بادام زمینی هلند ، آلمان (با 37 درصد سهم در سال 2018) و پس از آن فرانسه (سهم 18 درصد)، بریتانیا (12 درصد سهم) و لهستان (سهم 11 درصد) هستند.

در حال حاضر، هلند بیش از 50٪ از کل بادام زمینی خود را از آرژانتین وارد می کند (به طور متوسط حدود 200 هزار تن). بیش از 92٪ واردات بادام زمینی هلند بدون پوسته ولی فرآوری نشده تشکیل شده است. بعد از آن چین ، برزیل و ایالات متحده قرار دارند.

آلمان: بزرگترین بازار مصرف اروپا

آلمان واردکننده مهم و بزرگترین بازار بادام زمینی در اروپا است و 18 درصد از کل واردات اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داده است.

 واردات این کشور بین سال‌های 2017 تا 2021 سالانه 1درصد افزایش یافت. در سال 2021، واردات بادام زمینی آلمان به 134 هزار تن رسید که 217 میلیون یورو بود. اکثر بادام زمینی وارداتی در آلمان در داخل کشور مصرف می شود، اما تقریباً 30 درصد آن مجددا صادر می شود.

 اتریش مقصد اصلی صادرات مجدد بادام زمینی آلمان و پس از آن لوکزامبورگ است.

 مصرف بادام زمینی در لوکزامبورگ خیلی کم است، اما این کشور یک پردازشگر و بسته بندی‌کننده مهم بادام زمینی است که پس از فرآوری ، مجدداً به آلمان صادر میکند.

بازار بادام زمینی آلمان کاملاً متمرکز است و عمدتاً به واردات از آرژانتین بستگی دارد، چه از طریق واردات مستقیم یا از طریق هلند.

 در سال 2021، آلمان تقریبا 50٪ (47٪) از بادام زمینی خود را از آرژانتین وارد کرد و پس از آن مصر ، ایالات متحده و هلند قرار گرفتند.

 آلمان سهم بسیار بیشتری از بادام زمینی بدون پوست را در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی (به جز ایتالیا) وارد می کند.

 آلمان در سال 2021  19 هزار تن بادام زمینی بدون پوست وارد کرده است که عمدتاً از مصر، ایالات متحده آمریکا و پس از آن اسرائیل بوده است.

شرکتهای واردکننده بادام زمینی در اروپا 

انگلستان کشوری با تعداد زیادی شرکت، برند و محصولات جدید

انگلستان به دلیل تنوع، بازار جالبی برای صاردات بادام زمینی است. بریتانیا خانه بیش از 50 واردکننده مستقیم بادام زمینی است.

همچنین بسیاری از شرکتهای فرآوری و بسته بندی کوچک تا متوسط وجود دارند که برندهای خود را توسعه می دهند.

بادام زمینی همچنین به عنوان یک عنصر در غذاهایی مانند کره بادام زمینی و میان وعده های شکلاتی استفاده می شود.

بریتانیا سومین واردکننده بزرگ و دومین مصرف کننده بادام زمینی در اروپا است. در سال 2021 واردات به 127 هزار تن رسید و کل مصرف (کلیه بادام زمینی از جمله کره بادام زمینی) بیش از 100 هزار تن برآورد شد.

 تقریباً تمام مقادیر بادام زمینی پوست کنده شده در داخل کشور فرآوری و مصرف می شود و تقریباً هیچ چیز مجدداً صادر نمی شود. این امر بریتانیا را از هلند و آلمان متمایز می کند، زیرا به جای بازار تجاری، بیشتر یک بازار نهایی است.

آرژانتین بزرگترین تامین کننده بادام زمینی به انگلستان است (22 درصد سهم در سال 2021)، پس از آن ایالات متحده ،چین و نیکاراگوئه قرار دارند.

 نیکاراگوئه بهترین عملکرد را در بین تمام تامین کنندگان کشورهای در حال توسعه به بریتانیا داشت. واردات از نیکاراگوئه به 16 هزار تن در سال 2021 افزایش یافت.

لهستان: بازاری روبه رشد برای صادرات بادام زمینی

لهستان  چهارمین مصرف کننده و واردکننده بادام زمینی اروپایی است. این بازار با تعداد نسبتاً کمی از بازیگران مستقل و تسلط بزرگ مارک های برچسب خصوصی در خرده فروشی مشخص می شود.

واردات بادام زمینی لهستان بین سال‌های 2017 تا 2021 سالانه 5 درصد افزایش یافته است. واردات بادام زمینی در لهستان در سال 2021 به 68 هزار تن و 103 میلیون یورو رسیده است.

 اکثر بادام‌زمینی‌ها از طریق آرژانتین وارد لهستان می‌شوند . در سال 2021، به دنبال آن صادرات بادام زمینی از برزیل ، هلند و چین بوده است.

ایتالیا: کشوری با رشد 16 درصدی واردات در سال 2021

ایتالیا همچنین واردکننده و مصرف کننده مهم و پایدار بادام زمینی است. بین سال‌های 2017 تا 2021، واردات ایتالیا سالانه 2.5 درصد افزایش یافت و به 50 هزار تن و 99 میلیون یورو رسید.

 ساختار واردات ایتالیا با سایر بازارهای اصلی اروپایی متفاوت است، زیرا تامین کننده پیشرو ، کشور مصر ، آرژانتین ، اسرائیل و پس از آن ایالات متحده  قرار دارند.

اسپانیا از دیگر کشورهای با ثبات در واردات بادام زمینی

اسپانیا دیگر کشور اروپایی با رشد ثابت واردات بادام زمینی در 5 سال گذشته است. بین سال‌های 2017 و 2021، واردات اسپانیا ثابت بوده ولی در سال 2021 13 درصد افزایش یافته است.

واردات در سال 2021 به  83 میلیون یورو رسید. بزرگترین تامین کننده اسپانیا ، چین ،آرژانتین ،ایالات متحده و پس از آن برزیل قرار دارند.

اگر در زمینه صادرات این محصول فعالیت دارید یا تولید کننده این محصول هستید میتوانید با شرکت Hosnaexport  که در زمینه مارکتینگ و صادرات فعالیت دارد تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید