Visitors have accessed this post 424 times.

فکر میکنید دلایل عدم رغبت مردم به استفاده از خشکبار در کشور ما در یکی دو سال اخیر چی میتونه باشه؟
خشکبار و دلایل مصرف کم آن در ایران

دلایل مصرف کم خشکبار در کشور ما چیست؟

با توجه به اینکه در سالهای اخیر وضعیت معیشتی مردم تغییر کرده است و با پایین آمدن ارزش پول در کشورمان اکثر مردم در سبد غذایی خود تغییراتی بوجود آورده اند. و اینکه تورم بالای کشور باعث کاهش ارزش پول ملی شده ولی در عمل قیمت محصولات مختلف خشکبار خیلی کم رشد کرده و نسبت به سایر اقلام غذایی و دیگر محصولات رشد آنچنانی نکرده است.

اگر در نظر بگیرید تقریبا طی 4 سال گذشته قیمت برخی محصولات مثل پسته و قیسی و برگه زردالو و گردو و بادام زیاد رشد نداشته ، فقط در سال جدید قیمت گردو و بادام به دلایل خاصی افزایش چشمگیری کرده است.
حال اگر از همه این حرفها بگذریم به موضوع مهم دلایل عدم استفاده از خشکبار می رسیم.اگر به رفتار مردم در خرید روزانه و نوع محصولات مصرفی آنها نگاه کنیم ، می بینیم که همیشه مردم برای خرید اقلام غیر ضروری خود پول خرج میکنند و گاهی این محصولات به سلامتی آنها نیز ضرر میرساند. به عنوان مثال یک جوان را اگر در نظر بگیرید همیشه برای خرید اینترنت و یا کشیدن قلیان و دیگر موضوعات به صورت هفتگی مبلغ 20 تا 30 هزار تومان هزینه میکند. این یک طرف داستان است.

از طرف دیگر اگر نگاهی به مردم در رفتار بلند مدتشان بیندازیم میبینیم که با عدم رعایت الگوهای غذایی ، دچار بیماری های مختلفی در سنین بالاتر شده اند. و همیشه مردم را در راه بیمارستان و صف خرید دارو میبینید. این موضوعات را که بررسی میکنید میبینید که آینده نگری در کشور ما وجود ندارد و مردم در لحظه تصمیمات اشتباهی را میگیرند که عواقب بلند مدت برای آنها در پی دارد.

اگر مردم به صورت ماهیانه از این محصولات با خاصیت و پرفایده استفاده کنند و در سبد غذایی شان قرار دهند. مطمئنا در چند سال آینده زندگیشان کمتر به مراکز درمانی مراجعه کرده و استفاده کمتری از انواع داروها خواهند کرد. که متاسفانه مردم کشور ما همیشه دید کوتاه مدت به تمام مسائل زندگی شان دارند . توصیه ما به شما این است که با نگاه درست به سلامتی و آینده خود همیشه خشکبار و محصولات غذایی سالم را استفاده کنید.

شما عزیزان میتوانید برای تهیه انواع خشکبار برگه زردالو ، برگه هلو ، برگه آلو، سنجد ، پودر سنجد ، کشمش و انجیر به صورت عمده و خرده با ما در تماس باشید.