Visitors have accessed this post 1242 times.

در مقاله زیر به طور مشخص و کامل اطلاعات مورد نیاز در مورد استاندارد بسته بندی مواد غذایی صادراتی را برای شما بیان میکنیم.

این محتوا جزئیات بسته بندی و برچسب گذاری درست برای صادرات مواد غذایی را برای شما به وضوح مشخص میکند.

فهرست مطالب

بسته بندی مواد غذایی صادراتی چگونه باید باشد؟

بسته بندی ایمن و برچسب زدن آموزنده

بسته بندی مواد غذایی صادراتی باید مطابق با قوانین اروپایی در مورد وزن دهی باشد، برای سلامت مصرف کننده و برای محیط زیست ایمن باشد.

بسته بندی های ساخته شده از چوب یا مواد گیاهی ممکن است تحت کنترل های بهداشت گیاهی قرار گیرند. برچسب محصولات بسته بندی شده باید حاوی اقلام مختلف اطلاعات مربوط به مصرف کننده باشد.

درخواست های بسته بندی ایمن، به خوبی اندازه گیری شده و سازگار با محیط زیست

محتوای بسته بندی باید با مقدار مشخص شده (از نظر وزن یا حجم) روی برچسب مطابقت داشته باشد. واردکنندگان اندازه و وزن بسته بندی را بررسی می کنند تا اطمینان حاصل کنند که محصولات از پیش بسته بندی شده در محدوده خطاهای قابل تحمل هستند  limits of tolerable errors (pdf).

کنترل‌های بهداشتی خاصی برای مواد بسته‌بندی مصرف‌کننده که با مواد غذایی در تماس هستند (مانند قوطی‌ها، شیشه‌ها یا بطری‌ها) اعمال می‌شود.

مواد در تماس با غذا ممکن است مواد تشکیل دهنده خود را در حدی به غذا منتقل نکنند که سلامت انسان را به خطر اندازد، ترکیب غذا را به روشی غیرقابل قبول تغییر دهد یا طعم و بو را بدتر کند.

ماده جالبی که باید از آن آگاه بود بیسفنولBisphenol (BPA) است. BPA به دلیل استفاده در بطری های پلاستیکی شناخته شده است، اما گاهی اوقات در پوشش های داخلی درب شیشه نیز استفاده می شود.

 استفاده از BPA در حال حاضر هنوز مجاز است، اما استفاده از آن در دست بررسی است. EFSA اعلام کرده است که نظر رسمی در مورد استفاده از BPA در مورد تماس با مواد غذایی به زودی منتشر خواهد شد.

اتحادیه اروپا از معرفی قوانین جدید در مورد بسته بندی پلاستیکی خبر داده است. از سال 2021 به بعد، برخی از انواع پلاستیک های یکبار مصرف ممنوع و استفاده از انواع دیگر محدود می شود. اقلامی که در لیست ممنوعه قرار دارند عبارتند از ظروف پلاستیکی تجزیه پذیر و پلی استایرن منبسط شده برای غذا و نوشیدنی.

 از سال 2029، کشورهای عضو موظف به جمع آوری 90 درصد از بطری های دور ریختنی پلاستیکی خود هستند.

تا سال 2030، تمام بطری ها در اتحادیه اروپا باید از حداقل 30 درصد مواد بازیافتی ساخته شوند. همچنین، تا سال 2024، تمام بطری های نوشیدنی زیر 3 لیتر باید فقط با درب های جدا نشدنی ، بسته شوند.

درپوش های بسته شده درپوش هایی هستند که پس از باز شدن بطری به آن متصل می شوند. هدف از این قانون کاهش تعداد درپوش‌هایی است که در طبیعت یافت می‌شوند، زیرا درب بطری‌ها 10 درصد زباله‌های پلاستیکی موجود در سواحل اروپا را نشان می‌دهند.

از اول ژانویه 2021، اتحادیه اروپا شروع به اعمال مالیات بر ضایعات پلاستیکی بازیافت نشده با نرخ 0.80 یورو به ازای هر کیلوگرم کرد. این مالیات وارد بودجه اتحادیه اروپا می شود و برای حمایت از کشورهای عضو در طول همه گیری ویروس کرونا استفاده می شود.

الزامات برچسب گذاری برای محصولات غذایی خرده فروشی

در اتحادیه اروپا، قوانین برچسب زدن تضمین می کند که شهروندان اطلاعات جامعی در مورد محتوا و ترکیب محصولات غذایی دریافت می کنند. برچسب زدن به مصرف کنندگان کمک می کند تا هنگام خرید مواد غذایی خود انتخابی آگاهانه داشته باشند.

مقررات مربوط به ارائه اطلاعات مواد غذایی به مصرف کنندگان تعهداتی از قبیل:

اطلاعات تغذیه ای:

 ارزش انرژی و مقادیر چربی، اشباع، کربوهیدرات، پروتئین، قندها و نمک در هر 100 گرم. امکان قرار دادن اطلاعات تغذیه ای اضافی روی محصولات خرده فروشی به صورت داوطلبانه وجود دارد، مانند محتوای فیبر، ویتامین ها یا مواد معدنی.

ارائه مواد حساسیت زا (مانند سویا، آجیل یا گلوتن) در لیست مواد تشکیل دهنده.

نشان مبدا Indication of origin (از آوریل 2020). به عنوان مثال، اگر خرمای الجزایری در آلمان بسته بندی می شود، بسته بندی باید مبدأ را نشان دهد.

راه برای انجام این کار این است که “الجزایر” را به عنوان مبدأ مشخص کنید، اما بسته‌کننده همچنین می‌تواند بنویسد: “غیر اتحادیه اروپا” یا با اعلام اینکه “تاریخ از آلمان منشأ نمی‌گیرد” نیز به نفع شماست که با خریدار مذاکره کنید تا کشور خود را به طور واضح به عنوان مبدأ اعلام کنید، اگرچه معمولاً کنترلی روی این موضوع ندارید.

اطلاعات اجباری باید با حداقل اندازه فونت 1.2 میلی متر نوشته شوند.

برخی از تعهدات (مانند حداقل اندازه قلم) فقط به محصولات بسته بندی شده توسط مصرف کننده مربوط می شود.

با این حال، به عنوان تامین کننده محصولات فله، از شما خواسته می شود اطلاعات مربوطه را در مورد آلرژن ها و ترکیب ارائه دهید.

 

این امکان وجود دارد که اطلاعات تغذیه ای اضافی را بر روی محصولات خرده فروشی به صورت داوطلبانه قرار دهید، مانند فیبر، محتوای ویتامین یا مواد معدنی، 

برای مثال. به منظور اطلاع رسانی بهتر مصرف کنندگان در مورد انتخاب های غذایی سالم تر، چندین طرح داوطلبانه برچسب گذاری تغذیه ای در اروپا ایجاد شد.

 طرح برچسب‌گذاری تغذیه‌ای معروف‌ترین و به‌طور گسترده‌ای مورد پذیرش مصرف‌کننده، ، nutri-score است، اما طرح‌های دیگری مانند  Nutriform battery (ایتالیا)، Front of Pack Nutritional Labelling (همچنین به عنوان «traffic light»، بریتانیا شناخته می‌شود) یا (Keyhole) سوئد وجود دارد.

 

در ماه مه 2020، کمیسیون اروپا گزارشی را در مورد اشکال اضافی بیان اظهارنامه تغذیه  report on additional forms of expressing nutrition declaration (pdf) منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، کمیسیون اروپا یک پیشنهاد قانونی برای معرفی یک فرم اجباری هماهنگ شده برچسب‌های تغذیه بسته‌ها در سطح اتحادیه اروپا برای کمک به مصرف‌کنندگان در انتخاب بهتر غذای سالم‌تر آماده خواهد کرد.

 

مقررات ادعاهای تغذیه و سلامت اروپا  nutrition and health claims برای صادرکنندگان کشورهای در حال توسعه که قصد دارند محصولات خرده فروشی برچسب دار را مستقیماً به مصرف کنندگان نهایی بفروشند، مهم است.

ارتباط با کسب و کار قانون برچسب گذاری اروپا گمراه کردن مصرف کنندگان را ممنوع می کند.

ادعاهایی مبنی بر اینکه هر غذایی از یک بیماری انسانی پیشگیری، معالجه یا درمان می کند را نمی توان روی برچسب در اتحادیه اروپا ارائه کرد.

 بنابراین، بهتر است از ادعاهای بهداشتی یا تغذیه ای که با شواهد علمی ثابت نشده است خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید