Visitors have accessed this post 552 times.

وقتی میخواهید در مورد بازدهی یک کسب و کار صحبت کنید موضوعات مختلف و زیادی را باید در نظر بگیرید. در مورد کسب و کار آجیل و خشکبار هم به همین صورت است.
آیا تولیدکننده خشکبار بودن منافع بالاتری دارد یا فروشنده بودن و مغازه داری ؟


تولیدکننده خشکبار یا فروشنده خشکبار کدام بازدهی بالاتری دارد؟

تصمیم شما چیست؟ تولیدکننده خشکبار یا واسطه گری و فروشنده خشکبار

کسب و کار یکی از موضوعات مهم در بین مردم و جوانان است و هر کس با توجه به علاقه خود ، یک حوزه کاری را انتخاب میکند.
در صنف آجیل و خشکبار هم به همین صورت است. وقتی شخصی تصمیم میگیرد وارد این حوزه شود با موضوعات مختلفی روبرو میشود که از کجا باید شروع کرد؟

اولین چیزی که به نظر هر فردی میرسد این است که میتوان تولیدکننده خشکبار بود با یک دستگاه میوه خشک کن و یا به صورت سنتی و بعد از آن ، درآمد سرشار و عالی وارد زندگی شخص میشود. و کار به همین منوال ادامه دارد و شما بعد از چند سال بزرگترین شرکت پخش خشکبار ایران را دارید و یا صادرات خشکبار و محصولات تولیدی را شروع می کنید.

این یک دید کلی به موضوع خشکبار است و کسانی که در اول این مسیر هستند با این دید وارد تولید خشکبار می شوند یا مغازه ای را باز میکنند و شروع به فروش خشکبار میکنند.

صبر کنید تا برای شما موضوع را باز کنیم. ما به عنوان یک تولیدکننده خشکبار و کارآفرین این مسیر را طی کردیم و چه اشتباهاتی کردیم و و تجربیاتی را در این راه بدست آوردیم. رفتیم سراغ تولید به چه صورت ؟
در مرحله اول با کلیت موضوع آشنایی داشتیم و شغل خانوادگی ما تولید خشکبار به صورت سنتی بود. تصمیم بر این شد شرکتی تاسیس کنیم و محصولاتمان را براحتی ، با توجه به کیفیتی که داشت در بازار عرضه کنیم. شروع کردیم. باز هم تولید ، و شرکتی داشتیم و به دنبال گسترش و تاسیس کارخانه ، بدون در نظر گرفتن قدرت فروش در این مسیر. مطمئنا کار خوب پیش نرفت و ما شکست خوردیم.

راه درست در این مسیر چه می توانست باشد؟ اگر به صورت اصولی به این حوزه نگاه کنیم و یا هر کسب و کار دیگری و یا پای حرف بزرگان کسب و کار بنشینیم به ما به صورت کامل در این مورد توضیح خواهند داد که راه درست به چه صورت است.
برای اینکه تولیدکننده خشکبار باشیم باید موضوعات زیادی را در نظر بگیریم.
1- از کجا شروع کنیم: اول باید بدانیم که به چه چیزهایی لازم داریم
2- میزان سرمایه ما برای شروع کار چقدر است: سرمایه ای که در نظر گرفته ایم آیا مناسب شروع کسب و کار است؟ و آن را از طریق وام میخواهیم وارد تولید کنیم یا سرمایه شخصی؟
3- بازاریابی و مارکتینگ ما در بازار به چه صورت است؟ این هم یکی از قسمتهای اصلی در سیستم نوین کسب و کار و به سود رساندن آن کسب و کار است.
4- قدرت ما در فروش محصولات چقدر است: اینجا نقطه اصلی و گلوگاه کار در اصطلاح مدیریت صنعتی میباشد.
اگر بتوانیم فروش خوبی داشته باشیم همه چیز به خوبی پیش میرود ولی چگونه؟
5- آیا تصویر درستی از مسائل مالی و نحوه حسابداری امور تولید و فروش داریم؟ اگر شخصی که وارد کسب و کار میشود ، نتواند هزینه و درآمد خود را به طور دقیق محاسبه کند و بازدهی آن کسب و کار را مورد ارزیابی قرار دهد حتما خیلی زود با مشکلات زیادی روبرو می شود.

برای اینکه بدانیم تولیدکننده خشکبار بهتر است یا فروشندگی و مغزه داری و یا صادرات خشکبار بهتر است چرخه ورود به این بازار و یا هر بازار دیگری را برای شما به صورت کلی توضیح دهیم:
موضوع اصلی در هر کسب و کاری چه تولیدکننده خشکبار چه مغازه دار و هر شغلی ، فروش است که اگر صورت نگیرد یعنی شما با شکست کامل روبرو شده اید و ورشکسته شده اید.
اگر میخواهید در هر حوزه و کسب و کاری وارد شوید باید از قسمت بازاریابی و فروش محصول شروع کنید. حتی اگر می خواهید صادرات انجام دهید ، تا زمانی که مشتری صادراتی ندارید و بازاریابی درستی برای پیدا کردن مشتری و ارائه محصول به او نداشته باشید شما کاری انجام نداده اید.

اگر برای شما جالب است ما لیستی از شرکتهای واردکننده خشکبار به همراه اطلاعات تماس و سایت آنها را برای شما قرار داده ایم.

فرآیند تولید وقتی کامل میشود که فروش انجام گرفته و بازگشت پول به چرخه را مشاهده کنیم.

تولیدکننده خشکبار یا فروشنده

کارآفرینی به این معناست که یک سیستم کامل در حوزه تولید محصول ، مدیریت ، حوزه مالی ، بازاریابی و فروش را ایجاد کنیم و در آخر ، کار را به نقطه ای برسانیم که اگر حضوری یکساله در کسب و کار خود نداشتیم این سیستم به بهترین شکل به کار خود ادامه دهد. چه کسب و کار ما در مجموع دو نفر باشد یا هزار نفر.

نتیجه اینکه تولیدکننده خشکبار بودن خوب است به شرطی که ، در حوزه فروش قدرت کافی داشته باشید و بتوانید محصولات خود را در بازار داخلی و حتی بین المللی براحتی به مشتریان عرضه کنید و بازگشت پول داشته باشید.
پیشنهاد ما به شما این است که از بازاریابی و فروش محصول بدون انبار کردن آن شروع کنید و اگر توانستید بدون سرمایه زیاد یک محصول را (خشکبار و یا هر نوع کالایی) به فروش برسانید و در فروش استاد شدید وارد کار تولید ، مثل تولیدکننده خشکبار بودن شوید.

مسلما سودی که در فروش محصول هست در تولید آن نیست چون می توان با کمترین سرمایه بیشترین بازدهی را ایجاد کرد.

شرکت تعاونی متحدان برتر در زمینه تولید و فروش عمده برگه زردالو ، برگه هلو ، برگه آلو ، برگه شلیل ، آلو بخارا ، سنجد ، پودر سنجد ، عناب ، کشمش ، انجیر در حال فعالیت است . شما عزیزان برای خرید و فروش عمده آجیل و خشکبار میتوانید با ما در تماس باشید. ما در کنار شما هستیم و بهترین محصولات خشکباری را به شما ارائه میدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید