Visitors have accessed this post 259 times.

با توجه به درخواست صادرات مویز سیاه به کشورهای مختلف و رغبت مصرف کنندگان داخلی برای خرید این محصول ، در این مقاله به معرفی و بیان اطلاعات کامل راجع به مویز سیاه میپردازیم.

فهرست مطالب

صادرات مویز سیاه و کشورهای تولید کننده این محصول :

معرفی محصول :

مویز سیاه معمولا از دو نوع انگور دانه دار و بی دانه تولید میشود و با توجه به کشور تولید کننده در نوع و سایزهای مختلفی وارد بازار جهانی میشود.

مویز سیاه با نام لاتین Currant شناخته میشود و کد تعرفه گمرکی آن در بازار جهانی 08062090 میباشد.

انواع مویز سیاه :

مویز سیاه در دو نوع بی دانه و دانه دار وجود دارد و در بازارهای جهانی مورد معامله قرار میگیرد.مویز ترکیه و یونان از نوع مویز دانه دار است و کشورهای شیلی ، ازبکستان و افغانستان تولیدکننده مویز سیاه بی دانه هستند.

اطلاعات کامل درمورد ظرفیت صادرات کشمش و مویز را در مقاله آن مشاهده فرمایید. لینک

کیفیت مویز سیاه :

مویز سیاه با توجه به استاندارد صادرات مویز در سه نوع عالی ، درجه یک و درجه دو وجود دارد.

این رتبه بندی بر اساس تعداد مویز سیاه در 100 گرم از این محصول مورد ارزیابی قرار میگیرد.

 البته این نکته باید مورد توجه باشد که هر چه در مویز سیاه تعداد کمتری مویز با رنگ متمایل به قرمز وجود داشته باشد از کیفیت بالاتری برخوردار است.

بر اساس همین موضوع مویز عالی مویزی است که هر 100 گرم آن معادل 50 مویز است.

مویز درجه یک :تعداد آن در 100 گرم معادل 80 عدد است.

مویز درجه دو : تعداد آن در هر 100 گرم معادل 100 عدد و بیشتر است.

درصد رطوبت استاندارد در مویز صادراتی :

معمولا مویز صادراتی حداکثر رطوبتی معادل 20 درصد را باید داشته باشد.

استاندارد صادرات مویز و کشمش به اروپا  

کشورهای تولید کننده و صادرکننده مویز سیاه با توجه به نوع آن :

 از بزرگترین تولید کنندگان مویز سیاه در جهان کشورهای شیلی ، یونان ، ترکیه ، ازبکستان و افغانستان هستند که محصول آنها وارد بازارهای جهانی میشود.

کشور شیلی که یکی از صادرکنندگان اصلی این محصول است ، مویز سیاه را به ایالات متحده ، هلند ، پرو ، چین ، مکزیک و انگلستان صادر میکند.

کشور یونان از دیگر تولید کنندگان مویز سیاه دانه دار است که محصول آن وارد کشورهای انگلستان ، هلند ، استرالیا ، آلمان ، هند و ترکیه میشود و در بازار آنها به فروش میرسد.

ترکیه یکی از صادرکنندگان مویز سیاه دانه دار است و محصول خود را اکثرا در بازارهای اروپایی به فروش میرساند. این کشور یکی از بزرگترین تولید کنندگان انواع کشمش در دنیا میباشد. لینک 

مویز ازبکستان یکی از با کیفیت ترین و مرغوب ترین نوع مویز بی دانه است که به کشورهای مختلف صادر میشود مویز ازبک که در گریدهای مختلفی وجود دارد به بازارهای چین ، ترکیه ، امارات ، روسیه ، آذربایجان ، اکراین ، عراق و ایران صادر میکند.

مویز افغانستان : مویز سیاه افغانستان که معمولا در سایز درجه دو میباشد و به کشورهای امارات ، چین ، عراق ، هند و ایران صادر میشود.

واردات مویز سیاه به کشور ایران ممنوع است و  مثل عموم خشکبار به صورت قاچاق وارد ایران میشود. مویز ازبکستان در سایزهای 10 -12  ، 12 – 14 معمولا وارد بازار ایران میشود.

مویز افغانستان نیز در سایزهای 8- 10 اکثرا موجود است که در بسته بندی هایی بابرند ایرانی وارد بازار میشود.

البته این نکته را میتوان گفت که این مویز در کارخانه های ایران تمیز و بسته بندی میشود.

در مورد صادرات مویز ازبک و افغان و همچنین ترانزیت آن به کشورهای دیگر میتوانید با شرکت صادراتی hosnaexport  ارتباط داشته باشید و ما میتوانیم این محصول را برای شما تامین کنیم.

مزایای استفاده از مویز سیاه :

  1. درمان کم خونی:

محتوای آهن موجود در کشمش سیاه همان چیزی است که سطح هموگلوبین خون را بالا می برد و کم خونی را به طور کامل درمان می کند. خوردن یک مشت کشمش سیاه در روز تضمین می کند که آهن مورد نیاز روزانه بدن را تامین می کنید.

  1. سطح کلسترول را کاهش می دهد:

یکی از مزایای کشمش سیاه خاصیت کاهش کلسترول است. دارای ترکیبات ضد کلسترول به شکل فیبر محلول است که کلسترول را در بدن دفع می کند و به آن سلامتی می بخشد. حتی آنزیم هایی وجود دارند که کلسترول را جذب کرده و سطح آن را در بدن کاهش می دهند.

  1. تنظیم کننده فشار خون:

فشار خون بالا یکی از مسائل بسیار شایعی است که منجر به مشکلات جدی زیادی در بدن می شود. سطوح غنی پتاسیم موجود در کشمش سیاه آن را برای خوردن در صبح زود مناسب می کند که سدیم بدن را تا حد زیادی کاهش می دهد. سدیم یکی از دلایل اصلی فشار خون بالا است.

  1. کاهش اشتها:

با سطوح بالای فیبر موجود در کشمش سیاه، اگر در صبحانه مصرف شود، در واقع می تواند به شما کمک کند برای مدت طولانی احساس سیری کنید و گرسنگی را کنترل کنید و از دریافت کالری اضافی جلوگیری کنید.

 قندهای طبیعی میوه مانند فروکتوز و ساکارز موجود در مویز سیاه می تواند شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه دارد. به همین دلیل است که پزشکان مصرف کشمش سیاه را برای کاهش وزن توصیه می کنند.

  1. از دندان ها محافظت می کند:

مویز سیاه برای دندان بسیار مفید است. حاوی یکی از بهترین مواد شیمیایی گیاهی مورد نیاز بدن ما است. کشمش سیاه حاوی مواد معدنی از عناصر طبیعی و اسید اولئانولیک است که یکی از بهترین فواید کشمش سیاه است.

کاربرد آن  در مراقبت از دندان نیز یکی از بهترین کاربردهای کشمش سیاه است. می تواند از پوسیدگی دندان جلوگیری کند و با میکروب ها  مبارزه کند.

همچنین از رشد تعدادی از باکتری ها که منجر به پوسیدگی دندان می شود جلوگیری می کند.

  1. خواص کشمش سیاه برای یبوست:

کشمش سیاه به دلیل مقادیر بالای فیبر رژیمی خود شناخته شده است که می تواند دستگاه گوارش شما را پاک کند و معده شما را از یبوست دور نگه دارد. همچنین می تواند به کاهش  نفخ به دلیل تجمع گازهای شکمی کمک کند.

  1. تقویت استخوان ها:

یکی از بهترین کاربردهای کشمش سیاه است که می‌توان از آن برای حفظ سلامت استخوان‌ها استفاده کرد. کشمش حاوی مقادیر زیادی کلسیم است و این یکی از دلایل اصلی مفید بودن کشمش سیاه برای ماست.

در کنار مقادیر مناسب کلسیم، این غذا حاوی بور نیز هست که یک ریزمغذی است که به مقدار کم برای بدن مورد نیاز است اما همچنان باید مصرف شود.

  1. مشکلات جنسی را درمان می کند:

کشمش می تواند باعث تحریک قوه جنسی شود. مویز سیاه حاوی اسیدهای آمینه است که برای درمان اختلال نعوظ مفید است. اسیدهای آمینه همچنین به افزایش جریان اسپرم کمک می کند. آمینو اسیدهای موجود در مویز سیاه می تواند شانس بارداری را افزایش دهد.

  1. تب را درمان می کند:

کشمش می تواند تب را نیز درمان کند. این ویژگی یکی از بهترین فواید کشمش سیاه برای سلامتی محسوب می شود. این محصول حاوی خواص آنتی اکسیدانی است که به آن اجازه می دهد به طور موثر با تب مبارزه کند. مس موجود در این ماده غذایی نیز آن را برای درمان تعدادی از بیماری ها مناسب می کند.

  1. بینایی را بهبود می بخشد:

کشمش سیاه می تواند به مراقبت از چشم کمک کند. مویز سیاه حاوی برخی از بهترین مواد مغذی گیاهی است که علاوه بر آن دارای خواص آنتی اکسیدانی خوبی است. این عناصر برای سلامت چشم مفید هستند و می توانند به طور موثر از چشم محافظت کنند.

آسیب های ناشی از اکسیدان ها یا رادیکال های آزاد به چشم ها را بازیابی می کند و همچنین می تواند به کاهش بینایی مرتبط با افزایش سن کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید